Projekt Sięgnij po pracę powstał z myślą o młodych osobach, które szczególnie potrzebują wsparcia w dzisiejszych czasach na naszym rynku pracy.

Jeśli borykasz się ze znalezieniem zatrudnienia, nie masz doświadczenia zawodowego, kwalifikacji zawodowych i zawodu aktualnie poszukiwanego przez pracodawców, nie wiesz jak się właściwie zaprezentować na rozmowie rekrutacyjnej, jak poprowadzić swoją ścieżkę rozwoju zawodowego, chcesz poprawić swoje umiejętności komunikacyjne, nauczyć się asertywności, zarządzania swoim czasem, autoprezentacji, poznać tajemnice dobrego makijażu… Trafiłeś we właściwe miejsce!

Zapraszamy do udziału w projekcie!!!

Zapisy trwają do końca lutego 2013 r. Po tym etapie osoby, które kwalifikują się do projektu (a więc spełniają poniższe warunki) zostaną zaproszeni na indywidualne rozmowy rekrutacyjne.

 

DO KOGO KIEROWANY JEST PROJEKT?

Do osób poniżej 25 roku życia, pozostających bez zatrudnienia i zamieszkujących na terenie województwa zachodniopomorskiego.

 

JAKI JEST CEL PROJEKTU?

Projekt zakłada aktywizację zawodową i społeczną młodych osób, zwiększenie ich potencjału na rynku pracy, podniesienie kwalifikacji zawodowych, wzrost doświadczenia zawodowego i zwiększenie umiejętności poruszania się po rynku pracy uczestników projektu.

 

ZAŁOŻENIA PROJEKTU:

  • Szkolenia rozwojowe (praca nad własnym wizerunkiem, motywacja, asertywność, kreatywność, komunikacja, zarządzanie czasem, aktywne szukanie pracy, zajęcia z wizażu dla kobiet)
  • Szkolenia komputerowe wprowadzające (ogólne, szybkie pisanie na komputerze)
  • Szkolenia zawodowe
WEBMASTER

WEBMASTER 

 Charakterystyka zawodu

Webmaster to osoba zajmująca się stronami internetowymi, która jest odpowiedzialna za zawartość merytoryczną strony, dobór tekstów, materiałów, skład poszczególnych elementów wytwarzanych przez zespół: programistów i grafików w jedną całość – serwis www. Do jego zadań należy także pozycjonowanie stron www (SEO), czyli działania promujące serwisy internetowe w wyszukiwarkach, wprowadza funkcje poprawiające użyteczność serwisu, organizuje wraz z klientem strukturę strony, a czasem dba jeszcze o poprawne działanie serwisu i nadzoruje wprowadzane przez redaktorów treści.

Warunki pracy
Tester oprogramowania wykonuje pracę w pomieszczeniach biurowych. Z zagrożeń płynących z takiej pracy można wymienić zmęczenie wzroku, ewentualne problemy z kręgosłupem. Pracuje w stałych godzinach. Jego działania są ściśle zależne od pracy programistów w danej firmie. Wymagania kierowane względem webmastera.

Wymagania
Najważniejsza jest tu ściśle określona wiedza z zakresu trzech dziedzin: plastyki i mediów (znajomość praw komunikacji słownej i wizualnej) oraz z zakresu informatyki, w tym szczególnie aplikacji i języków programowania w Internecie. Od webmastera wymaga się też umiejętności posługiwania się zaawansowanymi programami graficznymi, znajomości języków programowania, jak HTML, PHP, ASP i inne. Aby stworzyć serwis internetowy trzeba posiadać nie tylko „zmysł techniczny” ale także zacięcie artystyczne. Z ważnych cech osobowości webmasterowi potrzeba sztuki szybkiego przetwarzania idei na kształt plastyczny i programistyczny, a także logiki i zorganizowania, koniecznych do projektowania funkcjonalnych witryn. Podobnie jak w przypadku większości firm rządzących się zasadami wolnego rynku, od kandydatów oczekuje się pasji zawodowej, wytrwałości, umiejętności pracy w zespole. Obok zdolności technicznych i plastycznych, ważna jest otwartość i kreatywność.

Zarobki
Webmaster to jeden z tych zawodów, które można wykonywać w domu. Zarobki w tej branży kształtują się e bz średnio na poziomie 3500 zł do nawet 5000 zł brutto.
Źródło www.uczelnie.info.pl

Możliwości zatrudnienia

W obecnych czasach większość firm i instytucji ma swoją stronę internetową. Istnieje, zatem duże zapotrzebowanie na webmasterów, tworzących i obsługujących strony www.

GRAFIK KOMPUTEROWY

Charakterystyka zawodu

Grafik komputerowy to osoba odpowiedzialna za tworzenie i przygotowywanie różnego rodzaju materiałów reklamowych i publikacji. Obecny rynek reklamowy jest tak obszerny, że grafik ma duże możliwości wyboru tego, jakimi formami chce się zajmować. Może pracować w internecie, agencjach reklamowych, studiach grafiki reklamowej, drukarniach, prasie, telewizji, wydawnictwach i tworzyć książki, ulotki, foldery, plakaty, billboardy, animacje, strony internetowe, banery, efekty specjalne, wizytówki, czasopisma, albumy itd.
Podstawowym narzędziem pracy grafika jest komputer, a dokładniej zainstalowane na nim programy – najważniejsze z nich to: Adobe Photoshop, Adobe Ilustrator, QuarkXpress, Corel Draw i InDesign. Oczywiście dostępnego oprogramowania jest znacznie więcej a wybór określonego programu zależy od samego grafika, który może specjalizować się w pracy na określonych aplikacjach. Grafik komputerowy zajmuje się tworzeniem grafiki wektorowej (loga firm, wykresy, rysunki itp.), dopasowywaniem czcionki do tekstu, ustalaniem interlinii, stylu, wielkości wcięć akapitowych, sposobu ustawienia tytułów i śródtytułów publikacji i wreszcie wykonywaniem składu komputerowego publikacji (łączenie tekstu ze zdjęciami i układanie ich na stronie).
Jednak znajomość obsługi programów to nie wszystko. Kontakt z procesem wydawniczym powoduje, że grafik musi potrafić znacznie więcej. Musi znać obsługę drukarek, skanerów, rodzaje papieru i techniki druku. Do jego zadań należy wydrukowanie tekstów przeznaczonych do pierwszych korekt i często nanoszenie ich później na gotowym, złożonym tekście. Grafik przygotowuje wyciągi barwne i dokonuje na nich pomiaru (krycie, kalibracje). Do zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku należy też zwykle kontakt z klientem i wykonywanie kalkulacji wykonywanej usługi poligraficznej.

Warunki pracy
grafik pracuje zwykle w pozycji siedzącej, przed komputerem, dlatego bardzo ważny jest dobór właściwego, wygodnego krzesła i monitora, który nie męczy wzroku. Pracownik zatrudniony na tym stanowisku musi umieć pracować w grupie i współpracować – z redaktorem, korektorem, copywriterem, menedżerem.

Wymagania
Od grafika wymaga się też kreatywności, a jednocześnie samokontroli i dokładności. Musi mieć dobry wzrok i być na bieżąco z nowym na rynku sprzętem i oprogramowaniem. W pracy grafika nieodzowna jest umiejętność projektowania. Ze względu na specyfikę pracy w firmach zatrudniających grafików komputerowych (ilość pracy jest ściśle związana z liczbą pozyskanych zleceń i terminem ich realizacji), musi on umieć pracować w szybkim tempie i z łatwością przestawiać się z wykonywania jednej czynności na inną. Praca grafika komputerowego wymaga ciągłego rozwoju w dziedzinie informatyki i obsługi komputera. Wskazane jest także poszerzanie umiejętności posługiwania się językami obcymi.

Zarobki
średnie wynagrodzenie grafika komputerowego to około 2 000 zł netto. Wszystko zależy od ilości wykonanych zleceń i także majętności firm, które zlecają dany projekt. Dobrzy, sprawdzeni fachowcy zatrudnieni w dobrej agencji reklamowej mogą zarabiać 10 000 zł. netto i więcej.

Możliwości zatrudnienia
Obecnie można zaobserwować ogromne zapotrzebowanie na specjalistów zajmujących się tworzeniem graficznej oprawy witryn internetowych. Jest to na chwilę obecną główny powód wyboru tego zawodu
Źródło: www.zawodowe.com

 

SPECJALISTA DS. SPRZEDAŻY W TYM INTERNETOWEJ

Charakterystyka zawodu

Specjalista ds. sprzedaży to osoba, która odpowiada za realizację sprzedaży produktów lub usług firmy, zarówno bezpośrednią sprzedaż jak i obsługę posprzedażową.

Do głównych obowiązków tego pracownika należy, m.in.: planowanie i organizacja akcji promocyjnych oraz analiza i ocena ich efektywności, nawiązywanie i utrzymywanie pozytywnych relacji i kontaktów handlowych z  klientami, ustalanie programów promocyjnych dla klientów VIP.  Zarządza obiegiem informacji i dokumentów, współpracuje z handlowcami pracującymi w terenie oraz bierze  czynny udział w kształtowaniu i realizacji polityki sprzedażowej firmy.

Specjalista ds.  Sprzedaży może pracować, np.: w branży usług finansowych, w firmach sprzedających rozwiązania informatyczne, telekomunikacyjne, w agencjach reklamowych.

Rynek rozwija się  również na  sprzedaż internetową

 

Warunki pracy

Miejscem pracy jest biuro, a także praca w terenie – spotkania z kontrahentami. Praca wiąże się z dużym natężeniem kontaktów z ludźmi. Praca wymaga samodzielności i zaangażowania od pracownika. Specjalista ds. Sprzedaży ma możliwość rozwoju zawodowego oraz doskonalenia wiedzy i kompetencji. Istnieje możliwość awansu zawodowego.

 

Wymagania

Pracownik powinien cechować się: wysoką komunikatywnością, zdolnością do obiektywnej i analitycznej oceny sytuacji, samodzielnością, wysoką odpornością na stres i dyspozycyjnością, umiejętnością pracy w zespole i dobrą organizacją pracy.

Mile widziana jest m. in. : umiejętność fakturowania, wprowadzenia do systemów sprzedaży internetowej, zarządzania produktami, klientami, obsługa zamówień i płatności; planowanie kampanii reklamowej.

 

Zarobki

Wysokość gratyfikacji specjalisty ds. sprzedaży to średnio ok. 2 500,00 zł / miesiąc + premia. Wśród innych dodatków pracownik może otrzymać, np.: samochód służbowy, telefon komórkowy, laptop.

 

Źródło: www.praca.pl

SPECJALISTA DS. OBSŁUGI KLIENTA – PRACOWNIK BIUROWY

Charakterystyka zawodu

Stanowisko to spotykane jest zarówno w dużych firmach jak np.: teleinformatycznych, ubezpieczeniowych, w bankach,  funduszach emerytalnych jak również w małych kilkuosobowych zajmujących się sprzedażą lub jakichkolwiek firmach prowadzących biuro np. biuro rachunkowe. Specjalista ds. obsługi klienta podlega zazwyczaj Kierownikowi sprzedaży, który kieruje zespołem sprzedażowym. Odpowiada za bezpośrednią obsługę klienta i kontakty z klientem, udziela wskazówek i porad przez telefon i osobiście, rozwiązuje problemy i wątpliwości związane z zastosowaniem produktów bądź z wykonywanymi przez firmę usługami.

Do zadań Pracownika biurowy należy m.in.: obsługa biura/sekretariatu, w tym: zarządzanie korespondencją, organizacja zebrań i konferencji, opracowywanie raportów, harmonogramów, sporządzanie projektów pism.

 Warunki pracy

Praca wykonywana jest zwykle w pozycji siedzącej, przy biurku i przed komputerem. Istotny jest dobór wygodnego krzesła, monitora czyli przygotowania ergonomicznego miejsca pracy.

 Wymagania

Osoba zatrudniona na tym stanowisku powinna znać zasady bezpieczeństwa na stanowisku pracy i prawa pracy, zachowania w miejscu pracy- savoir vivre. Wymaga się również  znajomości elementów księgowości  – aspektów  prawnych, zasad  prowadzenia książki przychodów i rozchodów, wystawiania faktur VAT i rachunków.

Specjalista ds. obsługi klienta/ Pracownik biurowy powinien mieć umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresowych, prowadzenia rozmów telefonicznych z klientami oraz pozyskiwania klientów, znać zasady komunikacji interpersonalnej.

Umiejętność obsługi komputera (Word, Excel), poczty elektronicznej i urządzeń biurowych stanowią podstawowe wymagania na tym stanowisku.

Pracodawcy zazwyczaj oczekują solidności, komunikatywności, uprzejmości oraz dobrej organizacji  pracy własnej.

 Zarobki

Średnia pensja: 2013,00 zł /miesiąc.

Źródło: www.pensje.net

 

  • Płatne staże zawodowe (4 miesiące odpłatnej praktyki u potencjalnych pracodawców)
  • Wsparcie psychologa/ coucha – doradcy (opiekuna)
  • Pośrednictwo pracy i pomoc doradcy zawodowego w znalezieniu pracy po zakończeniu stażu.

Okres realizacji projektu: 01.01.2013 – 31.08.2014

Okres rekrutacji uczestników: I – III 2013

Szkolenia: IV 2013 – III 2014

Staże zawodowe: IV – VII 2014

Działania projektowe odbywać się będą w miejscach przystosowanych dla osób niepełnosprawnych. Na czas udziału w szkoleniach zapewniona jest opieka do dzieci/osób zależnych, istnieje możliwość udziału asystenta osoby niepełnosprawnej.

 

CO ZAPEWNIAMY:

  • wyżywienie i noclegi podczas szkoleń,
  • transport na miejsce szkoleń,
  • trenerów i profesjonalnych szkoleniowców,
  • materiały szkoleniowe,
  • opiekę nad dzieckiem/osobą zależną,
  • udział opiekuna osoby niepełnosprawnej,
  • dodatek stażowy wypłacany za udział w stażu,
  • indywidualne konsultacje informatyczne,
  • wsparcie psychologa,
  • wsparcie doradcy zawodowego,
  • pośrednictwo pracy.

 

UDZIAŁ W PROJEKCIE JEST BEZPŁATNY!     

      

+ REGULAMIN PROJEKTU (do pobrania)